Úvod Média Tiskové zprávy Tiskové zprávy 2015 Jak ochránit vodoměr před mrazem

Jak ochránit vodoměr před mrazem

Jak ochránit vodoměr před mrazem

1. prosinec 2015

S blížícím se zimním obdobím je důležité dobře zabezpečit vodoměry před mrazem.

S blížícím se zimním obdobím je důležité dobře zabezpečit vodoměry před mrazem. Stává se, že zákazníci zjistí poškození vodoměru až při dalším odečtu vody nebo i za několik měsíců, kdy již došlo k velkým škodám.

Před nástupem mrazivého období je vhodné zkontrolovat, zda je vodoměr umístěn ve vytápěné místnosti či minimálně izolován například izolační vatou (ne skelnou). Jako tepelnou izolaci zásadně nepoužívejte materiály, které mohou navlhnout. Pokud se vodoměr nachází ve vodoměrné šachtě, musí zákazník dbát na to, aby šachta byla pečlivě uzavřena a její vstup zabezpečen tak, aby ji nemohla zaplavit povrchová voda. V zimě je navíc dobré poklop šachty přikrýt tepelnou izolací, například polystyrenem.   Pokud je vodoměr umístěn ve sklepních prostorách a hrozí riziko promrzání, měla by se snížit ventilace. V případě, kdy jsou odběry minimální nebo vůbec žádné např. na letních chatách, je nutné rozvody vody úplně vypustit.

Výměna poškozeného vodoměru přijde odběratele přibližně na jeden tisíc pět set korun. Za škody na vodoměru, které vzniknou jeho nedostatečnou ochranou například mrazem, plně zodpovídá odběratel (dle zákona č. 274/ 2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu v platném znění § 17, odst. 2 je odběratel povinen umožnit provozovateli přístup k vodoměru, chránit vodoměr před poškozením a bez zbytečného odkladu oznámit provozovateli závady v měření).

Je důležité kontrolovat svůj vodoměr i během roku a zapisovat si jeho stav měsíčně nebo čtvrtletně. Díky tomu si odběratel může nejen ověřit správnost údajů na faktuře, ale hlavně také včas odhalit potencionální únik vody. Je-li odběrné místo vybaveno vodoměrnou sestavou, obsahuje uzávěr před a za vodoměrem. Oba uzávěry je vhodné zhruba 2x ročně několikrát nenásilně protočit, aby byla zachována jejich funkčnost.

 

 

 

 

 

Hlášení havárií

Hlášení havárií:

840 668 668
601 276 276
(NONSTOP)

provolba 1
pro oblast Olomouc a Prostějov

provolba 2
pro oblast okresu Zlín

Žádost o informace o existenci inženýrských sítí

Potřebujete zjistit, zda v dané lokalitě jsou vodovodní a kanalizační sítě? Potřebujete získat data o vodárenských sítích.
Pak vyplňte žádost a informace vám bude zaslána.

Provozní doba ZC

Provozní doba zákaznických center:

 

Pondělí   8 – 12    13 -17

Úterý        pouze po domluvě

Středa     8 – 12    13 -17

Čtvrtek     pouze po domluvě

Pátek       8 – 12

 

Rezervační systém
Vyžaduje Adobe Flash Player