Úvod Služby Měření spotřeby vody vodoměrem

Měření spotřeby vody vodoměrem

 

 

 

Měření spotřeby vody

   Množství dodané vody měří provozovatel vodoměrem, který je stanoveným měřidlem v souladu se zákonem  č. 505/1990 Sb. (dokument Adobe PDF)č. 505/1990 Sb. 195.5 KB o metrologii, v platném znění.

 

Nahlášení stavu vodoměru

   Odběratelé mají také možnost provést samoodečet fakturačního vodoměru a nahlásit jej spolu s přesnou adresou, a to do 15. ledna nového roku na zákaznickou linku 840 668 668, mobilní zákaznickou linku 601 276 276, nebo pomocí on-line formuláře na www.smv.cz.

   POZOR: Tento samoodečet vodoměru se týká pouze fakturačních vodoměrů (např. rodinných domků, které od společnosti MORAVSKÁ VODÁRENSKÁ, a.s. dostávají fakturu a netýká se například bytů v panelových domech, které mají pouze podružný vodoměr a dostávají vyúčtování od bytového družstva!)

 

Kontrolujte svůj vodoměr i během roku

   Velmi důležité je, zapisovat si stav vodoměru, měsíčně nebo čtvrtletně. Díky tomu si odběratel může nejen kontrolovat správnost údajů na faktuře, ale hlavně tak lze odhalit potencionální únik vody. Uzávěry před a za vodoměrem je vhodné zhruba 2x ročně několikrát nenásilně protočit, aby byla zachována jejich funkčnost.

 

Ochraňte své vodoměry před mrazem

   Nabádáme naše zákazníky, aby zabezpečili svůj vodoměr proti mrazu. Výměna poškozeného vodoměru přijde odběratele zhruba na jeden tisíc korun. Za škody na vodoměru, které vzniknou jeho nedostatečnou ochranou, například mrazem, totiž plně zodpovídá odběratel.

   V mrazivém období je vhodné zkontrolovat, zda je vodoměr umístěn ve vytápěné místnosti či minimálně izolován, například izolační vatou (ne skelnou). Prostor je třeba dobře uzavřít proti pronikání chladného vzduchu zvenčí, protože i průvan může způsobit zamrznutí a poškození vodoměru. Jako tepelnou izolaci zásadně nepoužívejte materiály, které mohou navlhnout. Pokud se vodoměr nachází ve vodoměrné šachtě, musí zákazník dbát na to, aby šachta byla pečlivě uzavřena a její vstup zabezpečen tak, aby ji nemohla zaplavit povrchová voda, v zimě je navíc vhodné poklop šachty přikrýt tepelnou izolací, například polystyrenem. V případě, kdy jsou odběry minimální nebo vůbec žádné např. na letních chatách, je nutné rozvody vody úplně vypustit.
 

 Jak nenaletět podvodníkům:

Hlášení havárií

Hlášení havárií:

840 668 668
601 276 276
(NONSTOP)

provolba 1
pro oblast Olomouc a Prostějov

provolba 2
pro oblast okresu Zlín

Žádost o informace o existenci inženýrských sítí

Potřebujete zjistit, zda v dané lokalitě jsou vodovodní a kanalizační sítě? Potřebujete získat data o vodárenských sítích.
Pak vyplňte žádost a informace vám bude zaslána.

Provozní doba ZC

Provozní doba zákaznických center:

 

Pondělí   8 – 12    13 -17

Úterý        pouze po domluvě

Středa     8 – 12    13 -17

Čtvrtek     pouze po domluvě

Pátek       8 – 12

 

Rezervační systém
Vyžaduje Adobe Flash Player